KAZALNIKI KAKOVOSTI LEKARNA PRULE-TRNOVO
V III. Poglavju Zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št.85/2016, 77/2017, 73/2019) je opredeljeno področje kakovosti in varnosti v lekarniški dejavnosti.
V Lekarni Prule-Trnovo v skladu z veljavno zakonodajo vzdržujemo in spremljamo sistem kakovosti, ki vključuje organizacijsko strukturo, postopke ,procese in vire ,potrebne za izvajanje lekarniške dejavnosti v skladu s standardi lekarniške dejavnosti in pravili dobre lekarniške prakse. Politiko kakovosti uporabljamo kot način vodenja v smeri nenehnega izboljševanja delovanja lekarne.
Cilji politike kakovosti:
- Nenehno izboljševanje naših storitev za uspešno zadovoljevanje zahtev uporabnikov storitev in stremljenje k preseganju njihovih pričakovanj.
- rast in razvoj lekarne
- izboljševanje komunikacijskih orodij in aktivnosti za zagotavljanje kakovostnega informiranja zaposlenih in uporabnikov lekarniških storitev
- nenehno usposabljanje in motiviranje zaposlenih ter povečanje njihovega zadovoljstva
- stalno posodabljanje opreme in procesov ter upoštevanje zakonskih zahtev,
- skrb za okolje
- skrb za zdravo in varno delo zaposlenih.
Naloge za izboljševanje kakovosti in varnosti našega dela:
- določamo programe izobraževanja in načrte za izboljšanje kakovosti in varnosti,
- izdelano imamo navodila za delo in varnostne protokole za posamezne storitve,
- redno izvajamo notranjo presojo dobre prakse,
- spremljamo kazalnike kakovosti,
- vzpostavljeno imamo sistem za obvladovanje tveganj,
- anonimizirano spremljamo in analiziramo opozorilne nevarne dogodke in napake pri izvajanju lekarniške dejavnosti.
Kakovost in varnost v lekarni zagotavljamo:
- z izvedbo rednih notranjih strokovnih nadzorov, posodabljanjem SOP in navodil za delo,
- s spremljanjem odpoklicev zdravil, prehranskih dopolnil, medicinskih pripomočkov ali živil za posebne zdravstvene namene in vodenjem zahtevanih evidenc,
- z izvedbo aktivnosti v zvezi z ravnanjem z odpadki,
- z nadzorom nad merilno in delovno opremo,
- z rednimi validacijami aparatur in opreme v lekarni,
- z rednimi pregledi dokumentacije delovne in merilne opreme,
- z spremljanjem kazalnike kakovosti.
Kazalniki kakovosti za leto 2021
Zap.št. | Kazalnik ……………………………………………………………………… | Rezultat |
1 | Število vseh receptov glede na število zaposlenih magistrov farmacije | 14.045 |
2 | Število vseh receptov glede na število zaposlenih magistrov farmacije glede na standarde normative LZS (13.000Rp/mag.farm) | 1,08
|
3 | Število točk glede na zaposlenih magistrov farmacije | 10.400 |
4 | Delež obnovljivih receptov glede na število vseh receptov ( %) | 22,60 |
5 | Delež magistralnih zdravil glede na število vseh receptov (% ) | 1,73 |
6 | Število vseh farmacevtskih intervencij | 0 |
7 | Število prijav domnevnih neželenih učinkov zdravil. | 0 |
8 | Delež strokovnih farmacevtskih intervencij glede na vse farmacevtske
intervencije |
0 |
9 | Delež vseh farmacevtskih intervencij glede na št. receptov | 0 |
10 | Število strokovnih kritičnih farmacevtskih intervencij | 0 |
11 | Število izdelanih osebnih kartic zdravil | 0 |
12 | Delež artiklov nabavljenih preko registriranih veledrogerij | 100 |
13 | Delež izdelkov ,ki jih v skladu z DLP hranimo v kontroliranih pogojih-
Kontinuirano spremljanje temperature in vlage (%) |
100 |
14 | Delež zaposlenih strokovnih delavcev, ki obvladujejo sistem farmako in nutrivigilance | 100 |
15 | Delež medicinskih pripomočkov z znanimi razredi tveganj za uporabnika (%) | 100 |
16 | Število dijakov na praktičnem usposabljanju glede na št.mentorjev | 1 |
17 | Število pripravnikov farmacevt.tehnikov glede na število mentorjev | 0 |
18 | Število študentov na PU glede na glede na število mentorjev | 1,5 |
19 | Nezgode pri delu | 0 |
20 | Veljavnost usposabljanja zaposlenih s področja VPD in VPP | 100 |
V letu 2022 bomo dodatno spremljali nove kazalnike kakovosti
- Delež podvojenih receptov na število vseh receptov
- Adherenca bolnikov pri uporabi zdravil